Minőségi, pihentető alvás – Nyáron is!

2020. augusztus 13.
Tags: alvás pihenés életmód biztonság metlife

Egy pihentető, átaludt éjszaka után energiával telve indul a reggel: ha jól alszunk, hatékonyabban teljesítünk a munkában, kevésbé vagyunk ingerlékenyek, és élesebb a memóriánk. Az alvási szokásaink életünk számos területére kihatással vannak, viszont az időjárás változásával sokaknak nehezére esik rendesen kipihenniük magukat. Mire érdemes odafigyelnünk, ha minőségi alvásra vágyunk?

 

Minőségi matrac

A test alakjához illeszkedő, minőségi matrac elengedhetetlen kelléke a pihentető alvásnak. Érdemes időnként kiszellőztetni, átporszívózni a matracot, illetve rendszeresen mosni a matracvédőt, így megszabadulva a kellemetlen atkáktól.

 

 

Zárjuk ki a zajokat a hálóból

Bár csábító lehet a kedvenc tévésorozatunk előtt álomba szenderülni, a minőségi alváshoz azonban teljes csendre van szükség. Helyezd ágyadtól lehetőleg minél messzebb a zajt okozható tárgyakat, vagy esetleg használj füldugót a különböző zavaró hangok kizárására.

 

Fények a lakásban 

Zárd el mindennemű fény útját, ami a hálószobába vezethet: húzd be a függönyöket, oltsd el a lámpákat, és kapcsold ki a tévét, ugyanis a fény hatására agyunk melatonint (az ébredésért felelős hormon) kezd termelni. Ennek hatására pedig inkább felébredünk, mintsem elálmosodunk.

 

Cirkadián ritmus

A cirkadián ritmus testünk 24 órás napi ritmusa, amely egy egészséges szervezet esetében igazodik a nappalok és az éjszakák váltakozásához, azaz a fény megjelenéséhez és eltűnéséhez, a korábban is említett melatonin hormon termelésével. Segítsd tested beépített biológiai ritmusát azzal, hogy mindennap hasonló időpontban térsz nyugovóra. Különböző cirkadián ritmus kalkulátorok segítségével ezt könnyen beállíthatod, ugyanis ezek segítségével kiszámolhatod, hogy mikor lenne számodra a legideálisabb lefeküdni.

 

Hűvös háló

Az alváskutatók szerint az éjszakai pihenéshez a legideálisabb hőmérséklet 15,5-19,5 Celsius fok közé tehető. A meleg nyári hónapokban azonban az otthoni hőmérséklet beállításánál érdemes figyelembe venni az aktuális időjárási viszonyokat: lehetőleg ne legyen nagyobb a különbség 8-10 foknál a kinti és a benti hőmérséklet között.

 

A fentiek figyelembevételével nem csak hogy kipihenten ébredünk majd reggel, de jó közérzettel, éber és tiszta fejjel kezdhetünk neki a napnak. Szép és pihentető álmokat kívánunk!

Friss hírek   Korábbi hírek