Egy édesanya története

2020. július 20.
Tags: egészség biztosítás biztonság metlife

Nap mint nap úgy érezzük, hogy nekünk van az egyik legszebb szakmánk, hiszen az emberek életéről, biztonságának megteremtéséről gondoskodhatunk. És valóban így van, váratlan helyzetek bárkivel megtörténhetnek. Cikkünkben szeretnénk egy olyan édesanya történetét bemutatni, akinek a biztosítás hatalmas támogatást jelentett abban a bizonyos váratlan helyzetben.

Polgár Ágnes több mint 14 éve vezeti a MetLife tatabányai igazgatóságát. Munkáját hittel és szeretettel végzi nap mint nap, egészségtudatos életformája pedig sokunknak példaként szolgál.

 

Mi az a legfontosabb üzenet, amit megosztanál a szakmáddal kapcsolatban?

Azt tapasztalom, hogy az emberek többsége úgy gondol az életbiztosításra, hogy csak felesleges pénzkidobás és ha marad rá pénze, akkor esetleg lesz... Valahol már ott van az emberek tudatában, hogy mindenkinek szüksége van rá, mégis sokan inkább a homokba dugják a fejüket. Pedig csupán három dolog biztos az életünkben:

  1. Előbb-utóbb megbetegszünk,
  2. Előbb-utóbb kisebb vagy nagyobb balesetet szenvedünk,
  3. És az is biztos, hogy egyszer meghalunk...

Egy tapasztalt biztosítási szakember által, valós igényeken alapuló biztosítási védelem a mai világban komoly értéket jelent. Az én személyes szakmai célom, hogy munkatársaimmal közösen a lehető legtöbb családot juttassunk ilyen valódi értéket jelentő biztosítási védelemhez.

Egy család életében, hogyan lehet teljes körű anyagi és érzelmi biztonságot felépíteni?

A legtöbb család esetében a teljeskörű anyagi biztonság megteremtése biztosítási szempontból nem megy egyik percről a másikra. De az alapok, a legkomolyabb kockázatok kivédése gyakorlatilag azonnal megoldható. A teljeskörű védelem kialakítása rendszerint többlépcsős folyamat, hosszútávú együttműködés a biztosítási szakember és a partner család között. Nagyjából ahhoz a kapcsolathoz tudnám ezt az együttműködést hasonlítani, mint amit a külföldi filmekben felbukkanó “családunk orvosa” vonatkozásában látunk. A filmekben bármilyen betegség üti fel a fejét, hívják a család orvosát. Ehhez hasonló kapcsolat kialakítására törekszünk mi is. Tovább szőve az analógiát, ahogy az orvos, mi is először megnézzük mi a legnagyobb baj, hol van a legnagyobb rizikó egy család életében a pénzügyi kockázatokat tekintve, és először ezt igyekszünk orvosolni. Azután léphetünk majd tovább a jövedelembiztonság vagy a különböző célú megtakarítások területére. Ma már olyan modern biztosítási konstrukciókkal rendelkezünk, amelyek rugalmasan megfeleltethetők a családok éppen aktuális pénzügyi helyzetének. Egy biztosítási szakember feladata éppen ez, hogy egy adott család mindig a számára éppen megfelelő, minél szélesebb körű védelemmel rendelkezzen. Ehhez persze az kell, hogy egyrészt kialakuljon egy nagyon szoros bizalmi kapcsolat, mint ahogyan az orvos-beteg között, másrészt pedig, hogy a biztosítási tanácsadó jelen legyen a családok életében a pénzügyileg fontos döntéshelyzetekben. Szóval a teljeskörű védelem nagy szakértelemmel, körültekintő munkával, tartós partneri viszony kialakításával, kölcsönös tiszteleten és bizalmon alapuló együttműködéssel teremthető meg.

Sokszor halljuk, hogy a baj bárkivel bármikor megtörténhet. Megosztanál velünk olyan élettörténetet, amikor egy váratlan helyzetben ügyfeled mellett álltál, pontosan akkor, amikor a legnagyobb szüksége volt rád?

Egy nagyon friss történetet szeretnék megosztani, ami akkor esett meg a saját munkatársunkkal, amikor az egész ország a koronavírustól rettegett. Biztosítósként mi is otthoni munkavégzésre kényszerültünk. Az irodavezetőnk a MetLife tatabányai igazgatóságán dolgozik, aki egy 37 éves, egyedülálló anyuka, a kisfia pedig most végezte a hetedik osztályt. Szóval minden igyekezetével próbálta a vírus-időszak alatt a kamasz gyerekét otthoni tanulásra bírni, és egyidejűleg a megnövekedett irodai adminisztrációs feladatait is a megszokott magas minőségen ellátni. Ezeket az akadályokat egészen jól sikerült vennie, de aztán az élet közbeszólt...Nem, nem lett koronavírusos. Infarktust kapott. Igen, 37 évesen… Otthon, éjjel, egyedül volt a 13 éves fiával. Szomorúság ezt még leírni is, de igen, megállt a szíve. Sosem gondolta volna... Újraélesztették. Sikerült. Volt biztosítása. Mert félt attól, hogy rákos lesz. Nem lett... „csak” infarktust kapott. 37 évesen. A rákos megbetegedéstől tartva, volt biztosítási védelme infarktus esetére is. Az élet sajnos igazolta, hogy jól döntött, és az első hatalmas sokk mellett boldogság van a szívemben, hogy ott állhattam mellette nem csak barátként, hanem biztosítóként is.

 

Szeretnénk bemutatni Rami történetét, aki meglepő őszinteséggel mesélt a történtekről.

Hogyan élted meg ezt a váratlan helyzetet?

Váratlanul ért ez a szituáció. Nem gondoltam, hogy nekem infarktusom lesz, mert soha nem volt baj a szívemmel. A családunkban nem ez volt a jellegzetes betegség. Szerencsére jó kezekben voltam, megmentették az életem.

Mi volt a legnagyobb segítség számodra?

Régóta van biztosításom. Egészen addig nem tartottam fontosnak, míg édesanyámnál minden előzmény nélkül tüdőrákot diagnosztizáltak. Nagyon gyorsan elvitte őt az alattomos betegség. 24 évesen szembesültem azzal, hogy milyen drága egy tisztességes temetés, hogy a házunkon még hitel van, hogy ezt mi örököljük a testvéreimmel. Nem volt elég a veszteség, még anyagilag is nehéz helyzetbe kerültünk. Félre tett pénzem sem nekem, sem testvéreimnek nem volt... Ekkor döntöttem el, hogy nekem lesz életbiztosításom, ha szegény leszek azért, ha gazdag leszek akkor meg azért.

Az élet be is bizonyította, hogy milyen jól tettem, hogy többfajta biztosításom is van: kritikus betegségek, műtéti térítés, kórházi napitérítés és haláleseti biztosítás is. Szerencsére a haláleseti biztosítást most még nem kellett igénybe venni. Szerencsére… és mert a MetLife a biztosítóm, akire azonnal számíthattam.

Az összeg, amit a biztosításból kaptam hatalmas segítség volt. Ki tudtam fizetni az életmódváltáshoz szükséges dolgokat: életmód tanácsadás, gyógyszerek, egészséges élelmiszerek, uszoda és edzőterem bérlet, új kerékpár, rehabilitáció... Nagy könnyebbség volt, hogy egy percig sem kellett azon aggódnom, hogy ha hónapokig nem fogok tudni dolgozni, egyedülálló anyaként honnan lesz elég pénzem a mindennapos megélhetésünkre. És a ráadás, hogy még egy kis összeget félre is tudtam tenni egy megtakarításos biztosításba, hogy ha újra valami hasonló vagy rosszabb történne, a kisfiam biztonságban legyen!

Mindezt a MetLife és az ott dolgozó szakemberek tették lehetővé számomra. A rehabilitációs kezelésem alatt sok infarktusos betegtárssal találkoztam. Döbbenten tapasztaltam a gyakori elégedetlenségüket a saját biztosítójukkal szemben. Megnyugvással és büszkeséggel töltött el a tudat, hogy nekem egy egyszerű kárbejelentő nyomtatvány és az orvosi zárójelentés beadása után néhány nappal a bankszámlámon volt a pénz a MetLife biztosítótól.  

Pedig vírushelyzet volt. Pedig nem volt személyes ügyfélszolgálat. Pedig megállt a világ körülöttünk. Míg a többiek elégedetlenkedtek, én csak csendesen mosolyogva azt tudtam mesélni nekik, hogy milliomos lettem...

Persze azt sosem felejtem, hogy milyen áron...

 

Együtt, egymásért

Köszönöm MetLife!

Csengeri Ramóna

a MetLife büszke ügyfele

Friss hírek   Korábbi hírek