Digitális szünet: testért, lélekért, kapcsolatokért

2020. május 18.
Tags: digital detox minőségi idő biztonság metlife

A tény, hogy a digitális eszközök életünk elengedhetetlen részeivé váltak, már megkérdőjelezhetetlen. Ám az eszközök negatívan befolyásolják a kapcsolatainkat, hangulatunkat, és alvásunk minőségét, így egészségünket is. Éppen ezért javasolt bizonyos időközönként félretenni egy pár napra a telefonokat, laptopokat, és úgynevezett digitális szünetet tartani. Érthető módon ettől a gondolattól stresszessé válhatunk, hiszen senki sem akar lemaradni valami fontosról. Segítünk a stresszmentes digitális szünet kialakításában.

1. Indítsd a reggeled készülékmentesen!

Üdítő érzés úgy kezdeni a reggelt, hogy csak magunkra figyelünk, és tudatosan jelen vagyunk. Kezdd a reggelt relaxációval, menj el egy rövid sétára, olvass könyvet vagy újságot. Ne gondolkozz a feladataidon, és ne használj közösségi médiát ez idő alatt. A lényeg, hogy válassz egy olyan készülékmentes aktivitást, amely segítségével kiegyensúlyozottabban kezdheted a reggelt.

2. Kapcsolj ki hétvégére!

Péntek este kapcsold ki a számítógépedet, és a telefonodat, és próbálj meg a hétvége során tényleg a pihenésre, és nem a munkára koncentrálni. Amikor beszélgetsz a családoddal, ebédeltek vagy filmet néztek együtt, szintén kapcsold ki a telefont, hogy teljes mértékben a társaságodra tudj koncentrálni, és megélni együtt a pillanatot.

3. Alakíts ki új szokásokat!

Az, hogy rendszeresen ellenőrizzük az e-mailjeinket és a közösségi médiás felületeinket egy berögződött szokás, amin lehet változtatni. Amikor csak lehetőség van rá, próbáljunk meg eltávolodni a digitális eszközeinktől, például reggelente ne a telefonunk ébresztőjét használjuk, hanem egy klasszikus ébresztőórát. A telefon pedig ne legyen az ágyunk melletti éjjeliszekrényen, ezzel elkerülhetjük, hogy este az legyen az utolsó, reggel pedig az első dolog, amit csinálunk, hogy megnézzük az üzeneteinket. Ezen kívül meghatározhatunk még egy bizonyos időtartamot, amit a közösségi médiára szánunk, és ha tartjuk magunkat hozzá, máris jó úton haladunk afelé, hogy csökkentsük a digitális eszközök használatát.  

Új szokásként bevezethetjük, hogy az étkezéseket nem munka közben, a képernyő előtt töltjük el, hanem kihasználjuk azt az időt, és zavartalanul – most, hogy legtöbben otthon vannak - akár családi körben megebédelünk.

4. Tölts a szabadban minél több időt!

Próbálj meg rendszeresen időt tölteni a friss levegőn, mert ez kizökkent a digitális eszközök folyamatos használatából, nem beszélve arról, hogy testünk-lelkünk megköszöni majd nekünk, hiszen a szabadban töltött időnek stresszcsökkentő hatása is bizonyított.

 

Első ránézésre nehéznek tűnhet a digitális szünet betartása, de amint az új szokások rutinná válnak, már észrevétlenül is kevesebb időt fogunk a telefonunk vagy laptopunk előtt tölteni. Ez segít abban, hogy észre vegyük és értékelni tudjuk az igazán fontos dolgokat, így a családot, barátokat, és a saját egészségünket is.

 

Forrás:https://www.metlife.com/financial-wellness-content

Friss hírek   Korábbi hírek